Pykälä ry:n jäsenyys

Pykälä ry:n jäseneksi voivat liittyä kaikki Helsingin yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa perus- tai jatkotutkintoa suorittavat opiskelijat. Jäsenet kuuluvat automaattisesti Suomen Juristiliittoon opiskelijajäseninä. Jäseneksi liittyminen aloitetaan täyttämällä tietolomake tästä linkistä. Liittymismaksu tulee suorittaa Pykälän toimistolla, ja samalla käynnillä saat mukaasi jäsenyytesi todistavan tarran. Liittymismaksu on 50 euroa koko opiskeluajalta, mutta maksu on kuitenkin uusittava kymmenen vuoden välein, mikäli opinnot jatkuvat.

Pykälän senioritoiminta on siirtynyt Pykälän alumnit ry:n alaisuuteen. Pykälän alumniyhdistyksestä voit lukea tästä.

Muista ilmoittaa, jos yhteystietosi muuttuvat! Ilmoituksen voit tehdä täällä.

Miksi jäseneksi?

1. Mahdollisuus käyttää Pykälän upeita tiloja Sörnäisissä.
    Huoneisto on kaikkien jäsenten käytettävissä niin kokousten pitämiseen, tenttiin lukemiseen kuin elokuvien katselemiseen. Jäsenet voivat vuokrata tilaa myös yksityiskäyttöön. Avaimen Pykälään voi noutaa panttia vastaan Pykälän toimistolta.
  2. Saat käyttöösi Pykälän kurssi- ja käsikirjaston.
    Pykälän toimistolla on ajan tasalla pidettävä kirjasto, josta löytyy varsin suuri määrä tutkintovaatimukset täyttäviä teoksia.
  3. Saat jäsenlehti Inter Vivoksen kotiisi 4 kertaa vuodessa.
    Inter Vivos eli IV on Pykälän äänenkantaja, jonka tekemiseen jokainen on tervetullut osallistumaan. Lehdessä käsitellään laajasti erilaisia teemoja niin opiskelijoiden kuin vierailevien kirjoittajien näkökulmasta. Lehteä lukemalla saa myös tietoa yhdistyksen tapahtumista.
  4. Saat mahdollisuuden mm. Juristiliiton, WSOYPron ja Editan koulutusten vapaapaikkoihin.
    Pykälällä on vuosittain tietty määrä vapaapaikkoja Juristiliiton kursseille. Jäsenillä on mahdollisuus hakea kurssipaikkaa.
  5. Saat mahdollisuuden yliopistolla vaikuttamiseen.
    Tiedekunnan hallinnossa toimivilla opiskelijaedustajilla on suuri rooli tiedekunnassa tapahtuvassa päätöksenteossa. Pykälän kautta nimitetään muun muassa oikeustieteellisen tiedekunnan tiedekuntaneuvoston, laitosjohtoryhmien sekä eri toimikuntien opiskelijajäsenet, jotka ovat tiiviisti mukana tiedekunnassa tapahtuvassa konkreettisessa päätöksenteossa.
  6. Pykälän jäsenenä kuulut opiskelijajäsenenä Suomen Juristiliittoon.
    Juristiliiton jäsenet hyötyvät monista liiton tarjoamista eduista. Jäsenet saavat muun muassa Juristiuutiset suoraan kotiin kannettuna. Juristiliiton jäsenyys on opiskeluaikana maksuton.
  7. Pargraaffi Oy:n palvelut ovat käytettävissäsi.
    Paragraaffi Oy:n kautta toimii opiskelijoiden työnvälitys, Oikkaripörssi.
  8. Pykälän toimiston muut palvelut ovat käytettävissäsi.
    Toimistolta voi ostaa Pykälän ja kerhojen haalarimerkkejä sekä Pykälä-tuotteita. Toimiston tietokoneet ja kopiokone ovat vapaasti kaikkien jäsenten käytettävissä.
  9. Sinulle aukeaa kaikki hauska Pykälän tarjoama toiminta sekä jäsenedut.
    Pykälässä järjestetään lukematon määrä erilaisia tapahtumia: sitsejä, kulttuurivierailuja, urheilua, ekskursioita, seminaareja, keskusteluiltoja ja poikkitieteellisiä bileitä. Syksyisin jäsenillä on mahdollisuus olla suunnittelemassa ja toteuttamassa spexiä. Lisäksi Pykälän tarraa vilauttamalla saat erilaisia rahanarvoisia jäsenetuja.
  10. Saat kavereita, kokemuksia, mahdollisuuksia – opiskelijaelämän!

Liittyessäsi Pykälän jäseneksi liityt myös Juristiliiton opiskelijajäseneksi! Opiskelijajäsenenä saat käyttöösi paljon hyödyllisiä Juristiliiton etuja ja palveluja. Käy tutustumassa osoitteessa www.juristiliitto.fi.