Inter Vivos

Inter Vivos on Pykälän neljästi vuodessa ilmestyvä jäsenlehti. Julkaisu pureutuu ajankohtaisiin juristikunnan ilmiöihin, opiskelijan arkeen sekä yleisesti niihin seikkoihin, jotka koskettavat oikkariopiskelijan elämää. Levikiltään IV on noin 1900 kappaletta; se postitetaan kaikille yhdistyksen jäsenille, eri medioihin sekä Pykälän yhteistyöyrityksille ja muille sidosryhmätahoille. IV on lisäksi saatavilla useissa kirjastoissa ja sitä voi tarkastella pdf-muodossa issuussa. IV:n omat upouudet ja upeat nettisivut löytyvät puolestaan tästä linkistä.

IV:n sisällöstä ja ulkoasusta vastaavat hallituksen vuosittain valitsemat päätoimittaja, toimitussihteeri ja taittaja, joiden lisäksi toimitukseen kuuluu toimittajia, kuvittajia sekä mainoksia hankkiva yrityssuhdetoimikunta. Päätoimittaja vastaa lehden aikatauluista ja lopputuloksesta, etsii kirjoittajia ja juttuja sekä valvoo määräaikojen pitämistä ja toimituksellisia rutiineja, kuten postitusta.

Taittaja huolehtii lehden näyttävyydestä ja kuvituksesta sekä painatuksesta. Toimittajat kirjoittavat artikkeleita, tekevät haastatteluja ja hankkivat kuvitusta juttuihinsa yhteistyössä lehden kuvittajien kanssa. IV ottaa jatkuvasti vastaan palautetta sekä kehitysideoita. Lähetä siis vihjeesi, juttuideasi tai kritiikkisi päätoimittajan sähköpostiosoitteeseen tai anonyymisti oheisella kaavakkeella.

IV:n sisällön kivijalka ovat oikeustieteen opiskelijoiden hyvät ja viimeistellyt kirjoitukset. Lehti palvelee parhaiten lukijakuntaansa toimimalla kollegojen kiinnostavien, tärkeiden tai ajankohtaisten juttujen julkaisuväylänä. Oikkareiden aktiivisuutta, asiantuntemusta ja kontakteja tarvitaan, jotta Inter Vivos olisi viihdyttävä ja informatiivinen.

Taito kirjoittaa kauniisti ja vakuuttavasti on lakimiehen tärkeimpiä taitoja. Kukaan ei ole kirjallisen ilmaisun mestari luonnostaan, mutta jokainen voi sellaiseksi harjaantua. Inter Vivos tarjoaa oivallisen tilaisuuden harjoitella kirjoittamista. Mikäli haluat kertoa mielipiteesi tai jakaa kokemuksiasi laajan pykälistijoukon kanssa, jäsenlehtemme on siihen luontevin kanava. Kirjoita siis juttu ja lähetä se sähköpostitse joko päätoimittajalle tai IV:n sähköpostiin.

Inter Vivoksen päätoimittaja vuonna 2024 on Eero Kemppinen ().