Rinnerikolliset

rr-logo

Rinnerikolliset (est. 1980) on Pykälä ry:n perinteikäs laskettelukerho. Vaikka kerhon keskiössä on laskettelu ja lautailu sen eri muodoissa, ei after-ski:täkään ole unohdettu. Rinnerikolliset järjestää vuoden aikana useita tapahtumia mukaan lukien kauden ehdottomina kohokohtina toimivat perinteikkäät alppi- ja surffireissut. Vuosien varrella Rinnerikolliset ovat suunnanneet eri puolille maailmaa kesyttämään rinteitä, aaltoja ja aftereitä. Retkujen World Tour on kulkenut yli Itävallan, Ranskan ja Andorran tuulisten huippujen sekä valloittanut Portugalin, Marokon ja Filippiinien kovimmat surffispotit. Reissattu ollaankin siis jo kolmella mantereella!

Rinnerikollisten perinteisiin lukeutuvat myös suursuositut maaliskuiset Raclettebileet, joissa viini virtaa, pannut hehkuvat tulikuumina ja monotanssit jatkuvat pöydillä yömyöhään. Liian hyvää ollakseen totta? Kaiken tämän lisäksi Rinnerikolliset järjestää myös pieniä laskureissuja Suomessa, vuotuiset kauden avajaiset, Spezialbondailut, sekä alkukesään sijoittuvat Pallogrillit, joilla valitaan myös kerhon kunnioitettava hallitus.

Rinnerikollisten toiminta on avointa kaikille pykälisteille ja kerhon tapahtumiin sekä matkoille saa osallistua, vaikka ei olisikaan ollut aikaisemmin toiminnassa aktiivisesti
mukana. Kerhon tarkoituksena on ennen kaikkea järjestää unohtumattomia tapahtumia jäsenistölleen ja tuoda yhteen ihmisiä, joita kaikkia sitoo rakkaus laskettelua tai surffausta kohtaan. Lajiharrastaminen ei kuitenkaan ole kynnyskysymys – kaikki retkunmieliset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan!

Alppireissu

RR:n kauden toinen RReissu on tammikuussa järjestettävä viikon mittainen alppimatka. Matkamme ovat suuntautuneet mm. Val d’Isèreen, Les Arcsiin, Bad Gasteiniin, Saalbachiin, Vallnordiin, Alpe d’Hueziin, Söldeniin, Andorran Pas de la Casaan ja ja viimeisimpänä Val Gardenaan. Huiman suosion saavuttaneelle reissulle ovat tervetulleita kaikki innokkaat alppinistit laskutaitoihin ja –välineisiin katsomatta! Nämä toiminnantäyteiset reissut saavat usein legendaarisen maineen jo menomatkalla ja niiden myöhempi muistelu ja fiilistely tapahtumissa on tärkeä osa RR-kulttuuria.

Surffireissu

Surffireissu on lyhyen historiansa vakiinnuttanut paikkansa Rinnerikollisten lukuvuoden ensimmäisenä eeppisenä matkana heti phuksirientojen jälkeen. Matkat ovat suuntautuneet Portugalin kuumille biitseille Penicheen ja Santa Cruziin, Afrikkaan, sekä aina Filippiinien San Juaniin saakka. Matkojen suosio hipoo vuodesta toiseen huippulukemia lämpötilan ja retkujen fiiliksen ohella! Surffimatka ei legendaarisuudessaan jää alppi-serkkunsa varjoon. Päinvastoin, matkamuistelot kesäisestä surffiparatiisista tuovat piristystä pimeimpäänkin talvipäivään ja saavat retkun odottamaan vesi kielellä jo ensi syksyn reissua!

Raclettebileet

RR:n after ski -henkiset vuosijuhlat järjestetään vuosittain maaliskuussa. Näissä kemuissa on luvassa fondueta tai raclettea, sisarkerhoja sekä runsaasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita! Rinnerikollisuus säilyy sydämessä luonnollisesti myös valmistumisen jälkeen. Niinpä varsinkin Raclettebileissä on usein oiva mahdollisuus tehdä tuttavuutta huikeisiin RR-alumneihin ja kuulla mahtavia tarinoita laskureissuilta jopa vuosikymmenten takaa. Onpa vieraslistalta mahdollista bongata jopa professoreita!

Hallitus

Rinnerikollisten virallista puolta edustaa hallitus, joka valitaan vuosittain touko- kesäkuussa toimikauden päättävillä Pallogrilleillä. Hallituksen muodostavat niin kaikki paikalla olevat jäsenet kuin kiinteisiin hallitusvirkoihin valittavat henkilöt. Tällä hetkellä hallitukseemme kuuluu yli 40 jäsentä, minkä lisäksi toimintaamme osallistuu paljon muitakin aktiiveja.

Kuinka mukaan toimintaan?

Lisätietoa Rinnerikollisista saat viralliselta Facebook-sivultamme https://www.facebook.com/rinnerikolliset sekä instagramistamme @rinnerikolliset.

Olet myös tervetullut liittymään Facebook-ryhmäämme RinneRikolliset, tai laittamaan sähköpostia osoitteeseen .

Tervetuloa mukaan Pykälän legendaarisimman kerhon toimintaan!

Yhteyshenkilö: Kerhon puheenjohtaja, Venla Hokka ().